
DZIECI
Integracja sensoryczna poprzez muzykoterapię i choreoterapię
Każda aktywność ruchowa dziecka dostarcza mu różnego rodzaju elementów informacji sensorycznych, które muszą być dobrze odebrane i połączone. Połączenie muzyki, ruchu, tańca i śpiewu oraz zabawy pod okiem terapeuty poprawia funkcjonowanie i zachowania dziecka.
Indywidualne zajęcia łączące elementy muzykoterapii i choreoterapii
Zajęcia skierowane są do dzieci ze specjalnymi potrzebami niezależnie od posiadanych zdolności muzycznych bądź ruchowych, w wieku od 3-13 lat:
- dzieci z problemami psychologicznymi,
- dzieci z problemami emocjonalnymi,
- dzieci z problemami edukacyjnymi,
- dzieci z nadpobudliwością psychoruchową,
- dzieci nieradzące sobie z agresją,
- dzieci z trudnościami adaptacyjnymi i separacyjnymi,
- dzieci nieśmiałe
- dzieci z Autyzmem
- dzieci z Zespołem Aspergera
Cele zajęć:
– poprawiają koordynację ruchową i orientację przestrzenną
– uspokajają fizycznie
– uczą koncentracji uwagi
– stymulują funkcje słuchowe
– rozwijają kreatywność i twórczość
– stymulują funkcje poznawcze
– pomagają odreagować stres
– odblokowują ciało
– ćwiczą funkcje sensomotoryczne- lepszy odbiór przetwarzanie i integrowanie bodźców sensorycznych, regulacja napięcia mięśniowego, poprawa koordynacji wzrokowej i wzrokowo-ruchowej, doskonalenie funkcji planowania ruchu, lepsze funkcjonowanie w relacjach
Podczas terapii dostosowuję sprzęt i pomoce do integracji sensorycznej indywidualnie do potrzeb każdego dziecka
* istnieje możliwość zapisów na zajęcia grupowe
Warto pomóc swoim dzieciom na starcie w celu eliminacji późniejszych problemów
– Terapeutka Monika Hiszpańska
LEKARZ PSYCHIATRA DZIECI i MŁODZIEŻY Halina Kandzierska
zajmuje się diagnozą, kompleksowym leczeniem farmakologicznym
i terapeutycznym w zakresie:
• ADHD – zespołu nadpobudliwości psychoruchowej
• zaburzeń zachowania
• zaburzeń lękowych
• zaburzeń depresyjnych
• zaburzeń odżywiania
• zaburzeń psychotycznych
• zaburzeń autystycznych
• tików
Przyjęcia odbywają się we WTORKI i PIĄTKI w ośrodku PSYCHOSYSTEM w Lublinie przy ul. Godebskiego 9, po uprzedniej rejestracji telefonicznej – tel. 81 533 77 37 (rejestracja czynna w godz. 9.15 – 15.00).

Przyjdź do nas ze swoją pociechą,
a my zadbamy o jej mowę.
a my zadbamy o jej mowę.
Oferta terapeutyczno-logopedyczna dla dzieci
- Konsultacje logopedyczne. Diagnozowanie wszelkich nieprawidłowości w budowie i funkcjonowaniu narządów artykulacyjnych, na przykład przypadki skróconego wędzidełka podjęzykowego, przerost migdałków podniebiennych, wad zgryzu i podniebienia. Pomoc rodzicom. Doradztwo logopedyczne w zakresie prawidłowego rozwoju mowy dziecka. Prognozowanie efektów terapii.
- Terapia logopedyczna dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Terapia dyslalii, alalii, dysfazji, zaburzeń mowy dzieci niedosłyszących. Korygowanie wad wymowy takich jak:
* sygmatyzm (nieprawidłowa wymowa głosek: sz, ż, cz, dż / s, z, c,dz / ś, ź, ć, dź)
* rotacyzm (nieprawidłowa wymowa głoski r);
* kappacyzm, gammacyzm (substytucje w wymowie głosek: k, g);
* lambdacyzm (nieprawidłowości w wymowie głoski: l);
* betacyzm (nieprawidłowa wymowa głosek: b,p);
* mowa bezdźwięczna (zamiana głosek dźwięcznych na bezdźwięczne). - Diagnoza i terapia niepłynności mówienia oraz jąkania wczesnodziecięcego ( z zastosowaniem Interakcyjnej
Terapii Rodzic-Dziecko (Palin PCI).
- Praca z małym dzieckiem z mutyzmem wybiórczym (z zastosowaniem elementów podejścia poznawczo-behawioralnego).
- Trudności komunikacyjne ze spektrum całościowych zaburzeń rozwoju (głównie Zespół Aspergera)
- Terapia dysleksji (trudności w czytaniu i pisaniu), dysgrafii i dysortografii dla dzieci w wieku szkolnym


Diagnostyka Psychologiczna
W ośrodku PSYCHOSYSTEM wykonywane są badania dzieci i młodzieży między innymi następującymi testami psychologicznymi:
Skale inteligencji:
- Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)
- Skala Inteligencji Wechslera dla Dzieci (WISC-R)
- Test Matryc Ravena w wersji standard i wersji kolorowej
- Skala Rozwoju Psychoruchowego Brunet-Lezine
Arkusze diagnostyczne w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu (wstępna diagnoza):
- Kwestionariusz Autyzmu w Okresie Poniemowlęcym (CHAT, MCHAT)
- Skala Oceny Autyzmu Dziecięcego (CARS)
- Australijska Skala Zespołu Aspergera (ASAS)
- Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Spektrum Autyzmu (ASRS)
- Reading the Mind in the Eyes Test, Faces Test, Empathy Quotient, Faux-Pas Recognition Test (wersje polskie)
Profil Psychoedukacyjny PEP-R (diagnoza funkcjonalna)
Testy do badania uwagi:
- Test Łączenia Punktów
- Test Sortowania Kart z Wisconsin
- Test Uwagi d2
Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zespołu nadpobudliwości psychoruchowej
Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zaburzenia opozycyjno-buntowniczego i zaburzeń zachowania
Testy i próby neuropsychologiczne (przy uszkodzeniu mózgu), między innymi:
- „triada organiczna”: Test Pamięci Wzrokowej Bentona, Test Graham-Kendall, Test Bender-Gestalt
- AFA-skala
- Bostoński Test do Diagnozy Afazji
- Test Fluencji Słownej
- Test 15 Słów Reya
- Test Figury Złożonej Reya-Osterrietha
- Kwestionariusz Zachowań Osoby z Zespołem Czołowym
Kwestionariusze Osobowości:
- 14-czynnikowy Kwestionariusz Osobowości Cattella
- EPQ-R
- Neo FFI
Testy projekcyjne
Inne testy – zależnie od potrzeby
Wizyty diagnostyczne u psychologa Katarzyny Zieniewicz odbywają się we wtorki, środy i czwartki w godzinach 14 – 17 w Ośrodku PSYCHOSYSTEM po uzgodnieniu terminu z sekretariatem – prosimy o kontakt w godz. 9.30 – 15.00 pod nr tel. 81 533 77 37.