Psychosystem

Psychodietetyka

GRUPA WSPARCIA 

dotycząca kłopotów z jedzeniem

Psycholog Lublin PsychoterapiaPSYCHODIETETYK  zaprasza na konsultacje związane z uczestnictwem w GRUPIE dotyczącej zaburzeń odżywiania i psychodietetyki z zakresu:

  • zaburzeń odżywiania, w szczególności – otyłości, anoreksji, bulimii
  • poznania psychologicznych przyczyn problemów z jedzeniem
  • zaburzeń postrzegania siebie i własnego ciała
  • zdobycia motywacji do zmiany
  • utrwalania prawidłowych nawyków i wytrwania w nich
  • psychoedukacji dietetycznej
  • komponowania diety i jej dostosowania do indywidualnych potrzeb

Zainteresowane osoby prosimy o kontakt z sekretariatem PSYCHOSYSTEM,

 tel. nr 81 533 77 37, w godz. 9 – 15 ( w piątki do godz. 14)

 ……………………………………………

 

Jedzenie, które może wpływać
na
działanie układu nerwowego

Oto składniki diety, na które można zwrócić uwagę przy
trudnościach natury emocjonalnej: 

  • Witamina B1: warunkuje prawidłowe przekazywanie impulsów nerwowych, jej niedobór może dietetyka psychologia Lublinograniczać podaż glukozy do mózgu,
  • Witamina B12: buduje powłoki nerwowe, wpływa na stężenie neurotransmieterów,
  • Kwas foliowy,
  • Niacyna: wykorzystywana w leczeniu schizofrenii, wpływa na funkcjonowanie mózgu i układu nerwowego,
  • Witamina B6: wpływa na pracę układu nerwowego,
  • Biotyna,
  • Magnez
  • Substancje antyoksydacyjne, które unieszkodliwiają wolne rodniki, które niszczą neurony,
  • Aminokwasy rozgałęzione (izoleucyna, leucyna, walina),
  • Witamina K: działanie jej wykorzystuje się w prewencji choroby Alzheimera, chroni przed obumieraniem komórek mózgu i zmniejsza negatywny wpływ wielu czynników na ich funkcjonowanie,
  • Kwasy tłuszczowe omega-3: działają przeciwzapalnie, wpływają na strukturę błon neuronalnych i naczyń krwionośnych mózgu.

Co z samą dietą?

  • Niska zawartość cholesterolu i nasyconych kwasów tłuszczowych jest wskazana dla osób, które skarżą się na zaburzenia pamięci i koncentracji,
  • dla osób przewlekle zestresowanych zwiększa się zapotrzebowanie na cholinę. Do jej powstawania konieczny jest kwas foliowy. Warto pamiętać o kwasach omega-3 i tryptofanie,
  • w przypadku zaburzeń lękowych, bezsenności i stresu: dieta bogata w cholinę i inozytol.

Dzieciom cierpiącym na ADHD

warto wykluczyć z diety:

  • cukry proste

  • kofeinę

  • tartrazynę

  • konserwanty

  • sztuczne barwniki

  • aromaty

  • sztuczne substancje słodzące

Aby ulepszyć swoją dietę w kierunku

prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego,

autorka zwraca szczególną uwagę na:

  • orzechy, w szczególności włoskie,
  • miody, szczególnie: spadziowy, wielokwiatowy i rzepakowy. Miód zawiera cholinę, biotynę, substancje antyoksydacyjne,
  • zielone warzywa czyli idealne połączenie kwasu foliowego, Witaminy K i substancji antyoksydacyjnych,
  • kasze,
  • tłuste ryby,
  • jaja,
  • warzywa strączkowe.

Oto dwie publikacje, które znajdowały się w bibliografii wspomnianego artykułu. Są one dostępne w internecie pod poniższymi linkami:

Dieta w leczeniu pacjentów z zaburzeniami zdrowia psychicznego

Rola wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 w etiopatogenezie i leczeniu zaburzeń psychicznych

Artykuły dotyczące wpływu żywienia na zdrowie psychiczne:

link