Logopeda, pedagog, absolwentka UMCS (pedagogika i logopedia), z doświadczeniem w pracy nauczyciela akademickiego (Instytut Pedagogiki UMCS w Lublinie, Akademia Sandomierska). Swoje umiejętności logopedyczne zdobywała, pracując w charakterze logopedy w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, szkołach podstawowych i przedszkolach. Uczestniczyła jako doradca nauczycieli i rodziców oraz logopeda w pracy przy realizacji edukacyjnych projektów unijnych. Jest autorką publikacji, artykułów i recenzji o tematyce pedagogicznej i logopedycznej, w tym na temat mutyzmu wybiórczego. Ukończyła liczne kursy doskonalenia zawodowego dla logopedów i pedagogów oraz szkolenia i warsztaty z zakresu diagnozy i terapii zaburzeń mowy w kraju i za granicą, m.in.:
- Using Cognitive Approaches with People who Stutter (Zastosowanie procedur poznawczych w pracy z osobami jąkającymi się), The Stuttering Foundation of America, Boston University, USA
- Focus on Inclusion (Nacisk na integrację. Włączanie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w główny nurt życia klasy i szkoły) – Faro, Portugalia (2005)
- The equal opportunities to an unbroken school path from pre-primary to upper secondary school for every child ( Równość dostępu do nieprzerwanej ścieżki szkolnej dla każdego dziecka) – Tampere, Finlandia
- Diagnoza i terapia jąkania i innych niepłynności mówienia (stopień I i II) – M. Chęciek, Katowice (warsztaty naukowo-szkoleniowe)
- Leczenie zaburzeń lękowych u dzieci i nastolatków – zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w praktyce. Poza Schematami, Warszawa
- Boję się mówić! Mutyzm, fobia społeczna-diagnoza i terapia. Poza Schematami, Warszawa
- Logopedia medialna – ruch a głos. Polskie Towarzystwo Logopedyczne, Lublin
- Dziecko z dysleksją – jak je rozpoznać, jak mu pomóc? Polskie Towarzystwo Logopedyczne, Lublin
- Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (CAPD) jedną z przyczyn trudności w uczeniu się, Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości w Warszawie
- Wiem, rozumiem, pomogę. Jak pomóc dziecku z Zespołem Aspergera -Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Ukrytymi Niepełnosprawnościami, Warszawa
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dzieci autystycznych. Szkolenie LSCDN
- Kinezjologia Edukacyjna Paula Dennisona, poziom I i II – WODN w Lublinie
- Postaci kliniczne opóźnionego rozwoju mowy. Polskie Towarzystwo Logopedyczne, Lublin
Zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną, zarówno indywidualną, jak i grupową dzieci, młodzieży i dorosłych z zaburzeniami mowy i komunikacji. Specjalizuje się w terapii zaburzeń płynności mówienia (jąkania, zwłaszcza jąkania wczesnodziecięcego), w terapii mutyzmu wybiórczego i zaburzeń komunikacji w przypadku całościowych zaburzeń rozwoju (Zespół Aspergera) oraz treningach emisji głosu.